Tālākizglītība
Vispārizglītojošo skolu skolotāji, direktori, direktoru vietnieki.
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numurs Kursu programmas anotācija
Būtiska loma veiksmīgā mācību procesa nodrošināšanā ir saskaņotība starp mācību procesu, mācību saturu un vērtēšanu, tāpēc ir nozīmīgi izstrādāt vērtēšanas kritērijus atbilstoši skolēnu sasniedzamiem rezultātiem.
Programmas mērķis ir padziļināt izpratni par dažādu sasniedzamo rezultātu veidiem un to atbilstošiem kritēriju veidiem.
Vispārizglītojošo skolu skolotāji
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numurs Kursu programmas anotācijaDalībnieki pilnveidos izpratni par inženierzinību mācību saturu un pieeju to mācīšanā: par mācību programmu, tematiem, plānos un veiks praktiskus uzdevumus, diskutēs, kā efektīvāk veidot mācību procesu inženierzinībās.
Klašu audzinātāji.
Evija Slokenberga
Programmas numurs Kursu programmas anotācijaKursu laikā pedagogi iepazīst vērtības un tikumus, kuru akcentēšanu mācību procesā paredz MK 480 noteikumi; vērtē un ranžē tās pēc nozīmīguma. Izveido paši savu vērtību TOP 3 un izmēģina, kā var nonākt pie kopīgām vērtībām, saskata, kā tas var noderēt darbā ar klasi. Diskutē par veidu, kā skolēnus iesaistīt pasākumu plānošanā tā, lai katrs justos līdzatbildīgs. Iegūst konkrētus piemērus stundām par kādu vērtību. Veido savas idejas klases stundām par izlozētajām vērtībām un tikumiem. Prezentē paveikto un diskutē par to.
Vispārējās izglītības latviešu valodas skolotāji
Programmas vadītājsE.Slokenberga
Programmas numurs1-11/130 Nr.14.
Kursu programmas anotācijaSkolotāji iepazīsies un analizēs latviešu valodas mācību priekšmeta jauno standartu un programmu, iegūs teorētiskas zināšanas par mācību stundas uzbūvi (pēc Gagne), skolēnam stundā sasniedzamo rezultātu, formatīvo vērtēšanu. Nodarbībās tiks aplūkoti un analizēti stundu fragmentu piemēri, skolotāji atbilstoši iegūtajām teorētiskajām zināšanām veidos stundu plānus. Skolotāji iegūs izpratni par snieguma līmeņa apraksta (SLA) nepieciešamību un veidošanu, veidos SLA vienai konkrētai prasmei.
Pedagogi, sadarbības grupu vadītāji
Programmas vadītājsE.Slokenberga
Programmas numursNr.1-11/130 Nr.13
Kursu programmas anotācijaPedagogi mācīsies un runās par pārmaiņu jēdzienu, pārmaiņu mērķi, darbinieku nedrošību pārmaiņās, kompetencēs balstīta mācību procesa ieviešanas mērķiem un izpildes kritērijiem. Kā to mērīt, kad apzināt pārmaiņu realizāciju pa posmiem. Kas būs mācību grupu mērķis un veiksmes stāsts? Nodarbībās tiks runāts par sadarbības grupu dalībnieku motivācijas un līdzdalības veidošanu, grupas vadītāja lomu grupas vadīšanas laikā. Pedagogi meklēs pārmaiņu potenciālās problēmas, runās par pārmaiņu dinamiku, tās posmiem. Pedagogi izstrādās kompetencēs balstīta mācību procesa ieviešanas uzturēšanas mehānismu mācību grupu darbā, noskaidros emociju nozīmi pārmaiņu ieviešanas procesa laikā, attīstīs grupas vadītāja prasmes.
Pedagogi analizēs sadarbības grupu darbu, pētīs savu kā sadarbības grupas vadītāja personisko izaugsmi.
Vispārējās izglītības pedagogi
Programmas vadītājsE.Slokenberga
Programmas numursNr.1-11/130 Nr.12
Kursu programmas anotācijaPedagogi iegūs zināšanas par SOLO taksonomiju kā efektīvu rīku skolēna mācīšanās dziļuma mērīšanai un lielisku palīgu uzdevumu izvēlei mācību stundām. Pedagogi pratīs noteikt atšķirības starp SOLO taksonomijas dažādu līmeņu uzdevumiem no saturiski grūtiem mācību priekšmeta uzdevumiem. Pedagogi iepazīsies ar 9 mācību notikumi stundā (pēc R. Gagne, “Principles of Instructional Design”, 2005), mācīsies tos atpazīt un izveidot stundu plānu, izmantojot šos principus. Pedagogi arī savstarpēji vēros stundas un tās analīzēs.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsInga Strode, Marita Asarīte
Programmas numursNr.3, 23.02. 2018.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaPedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides programma sniedz iespēju pedagogiem aktualizēt būtiskākos jautājumus par pilsoniskās audzināšanas un pilsoniskās līdzdalības jautājumiem izglītības iestādē. Programma izstrādāta saskaņā ar 2016. gada 15. jūlija MK noteikumiem Nr.480 Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība, kā arī skar Latvijas valsts simtgades būtiskos aspektus.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsAgita Ozoliņa
Programmas numursNr.35, 20.12. 2017.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaLatvijā tiks sākta pakāpeniska pāreja uz pilnveidotu mācību saturu un tam atbilstošu mācīšanas pieeju, lai sasniegtu mērķi- nodrošināt katram skolēnam mūsdienīgas lietpratības izglītību .
Zināšanām joprojām ir būtiska nozīme, taču līdztekus pamatprasmēm nozīmīgās cilvēka darbības jomās,lai spētu orientēties jaunajos apstākļos, svarīgas kļūst starpdisciplinārās prasmes, dažādas personības īpašības, attieksme un noteiktu vērtību sistēma.
Skolotāji kursu laika iegūs izpratni par mācīšanās pieejas maiņas nepieciešamībai, par caurviju būtību un lomu mācību satura apgūšanas procesā un
par jaunā mācību satura ieviešanas procesa virzību, nostiprinot uzsvaru pārbīdi no gatavu zināšanu došanas uz mācīšanās vadīšanu, kur skolēns mācās iedziļināties. Skolotāji diskutēs un spiedīs par dažādu praktisku paņēmienu izmantošanu šādās mācībās
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsLiene Sabule
Programmas numursNr.27, 16.10.2017.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaKursu dalībniekiem tiks piedāvātas klases audzināšanas aktivitātes četros blokos: iepazīšanās aktivitātes; saliedēšanas aktivitātēs; skolēnu izpētes; metodes, kā stundā aktualizēt iekšējās kārtības, satiksmes u.c. noteikumiem.
Kursu dalībnieki praktiski izmēģinās un izvērtēs dažādas iepazīšanās un kolektīva saliedēšanas aktivitātes un to izmantošanas iespējas.
Vispārizglītojošo un profesionāli tehnisko skolu skolotāji.
Programmas vadītājsSniedze Sainsa
Programmas numursNr.25, 16.10. 2017.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaKursu realizācijas gaitā paredzēts pilnveidot vispārizglītojošo skolu skolotāju prasmes stundu vadīšanā, pielietojot aktīvās darba metodes, un izprotot grupas darba procesu, tā dinamiku, refleksijas veicinošas metodes.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsAgita Ozoliņa
Programmas numursNr. 21, 14.08.2017.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProfesionālās pilnveides programmas klausītāji apgūs jaunākās teorētiskās zināšanas, praktiskos darba paņēmienus un jaunas pieejas saziņai ar skolēniem, tiešsaistes konferenču un vebināru organizēšanai.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsAgita Ozoliņa
Programmas numursNr.22, 14.08.2017.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProfesionālās pilnveides programmas klausītāji apgūs jaunākās teorētiskās zināšanas, praktiskos darba paņēmienus un jaunas pieejas skolēnu motivēšanai mācīties, sadarboties svešvalodas stundās un ārpus tām, izmantojot IKT.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsIlze Liepa-Nagle
Programmas numursNr.28, 22.11.2016.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaSkolotāji iepazīsies ar likumdošanas ietvaru, kas nosaka izglītojamo audzināšanas vadlīnijas, t.sk. ar Izglītības likumā, MK noteikumos Nr.480, LR Satversmē un Latvijas Kultūras kanonā ietvertajiem izglītojamo audzināšanas jautājumiem. Nodarbībās tiks aplūkotas teorētiskās atziņas par tikumisko audzināšanu jeb tikumu pratību un vērtībizglītošanu. Skolotāji praktiski izmēģinās dažādas metodes un aktivitātes izpratnes par vērtībizglītošanu veidošanai.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numursNr.27, 22.11.2016.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProfesionālās pilnveides programmas klausītāji iegūs izpratni par mācību stundu vērošanu atkarībā no vērošanas mērķiem, dažādām procedūrām, kā analizēt vērotu mācību stundu. Skolotāji vēros mācību stundu un to analizēs gan neklātienē (video), gan klātienē. Kursu dalībnieki veidos stundu plānus, izvirzīs vērošanas mērķus un vēros un analizēs viens otra mācību stundas. Programmas dalībnieki iegūs izpratni par stundu vērošanu kā savas darbības stundā izzināšanās veidu.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsAgita Ozoliņa
Programmas numursNr.23, 16.09.2016.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaKursu programmas klausītāji pilnveidos savas zināšanas tiešsaistes rīku lietošanai mācīšanas un mācīšanās procesa organizēšanā visos mācību priekšmetos, kas skolotājiem palīdzes sameklēt, veidot un izmantot mūsdienu prasībām atbilstošus mācību materiālus. Kursu laikā skolotāji strādās gan tiekoties klātienē, gan sadarbojoties interešu grupās tiešsaistes vietnēs.
Programmas apguves rezultātā skolotāji būs apguvuši teorētiskas zināšanas par mūsdienīgu mācību stundu, kas veidota pamatojoties uz projekta darba metodi un praktiskas iemaņas un radošas idejas kā organizēt mācību darbu tā, lai skolēni efektīvi sadarbotos, kā organizēt skolēnu izvēlētas un vadītas aktivitātes un kā organizēt zināšanu un prasmju vērtēšanu, izmantojot tehnoloģijas.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsJānis Dūrējs
Programmas numursNr.10, 1.06.2016.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProfesionālās pilnveides programmas klausītāji iegūs iemaņas darbā ar mobilo telefonu lietošanas iespējām matemātikas stundās. Kursu dalībnieki izmantos jau sagatavotus materiālus, ka arī veidos jaunus. Iegūtās zināšanas noderēs gan matemātikas stundās, gan ikdienas darbam. Programmas mērķis ir palīdzēt skolotājiem ar mobilo ierīču palīdzību atrisināt matemātikas problēmas un pilnveidot zināšanas par mobilo telefonu izmantošanu mācību darbā. Programma tiek piedāvāta bez priekšzināšanām.
Vispārizglītojošo un profesionāli tehnisko skolu skolotāji.
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numursNr.37,31.03. 2015.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProgrammas dalībnieki apgūs Google disku, tiešsaistē veidos prezentācijas un dokumentus, vienlaikus sadarbojoties ar kolēģiem. Kursu dalībnieki veidos materiālus konkrētām mācību stundām, atrodot internetā un lietojot brīvpieejas tiešsaistes rīkus. Skolotāji veidos tiešsaistes aptaujas, testus, kas nodrošinās regulāru atgriezenisko saiti par mācību procesu. Tiks veidoti konkrēti stundu piemēri, izmantojot internetā atrastus interaktīvus materiālus un spēles, tie tiks koplietoti un izmantoti stundās. Skolotāji apgūs, kā lietot IKT statistisku datu apstrādei.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsArvīds Prančs
Programmas numursNr.32, 04.03.2015.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProgrammas apguves rezultātā skolotāji apgūs programmēšanas pamatus JAVA programmēšanas valodā. Iepazīsies ar objektorientētās programmēšanas pamatprincipiem.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numursNr.10, 25.03.2014.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaProfesionālās pilnveides programmas klausītāji iegūs iemaņas darbā ar dinamisko matemātikas programmu „Geogebra”. Kursu dalībnieki veidos dinamiskas vizualizācijas, kuras varēs demonstrēt skolēniem matemātikas stundās, apgūs dinamiskas konstrukcijas, kuras varēs izmantot skolēnu apmācībā, veidos interaktīvus tiešsaistes materiālus, kurus skolotāji varēs izmantot mācību stundās, skolēni mājās. Kursu dalībnieki izstrādās metodiskos materiālus algebrā, ģeometrijā, statistikā, uzzinās par dažām GeoGebras iespējām, piemēram, kā veidot animācijas. Programma tiek piedāvāta divos līmeņos: ar GeoGebras vai Geonext priekšzināšanām un bez priekšzināšanām.
Vispārējās izglītības skolu skolotāji
Programmas vadītājsEvija Slokenberga
Programmas numursNr.4, 14.11.2013.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Kursu programmas anotācijaSkolotāji iegūs teorētiskas zināšanas par mūsdienīgas mācību stundas uzbūvi, skolēnu motivācijas veicināšanas iespējām mācību stundā, skolēnam stundā sasniedzamo mācību rezultātu, formatīvo vērtēšanu. Nodarbībās tiks aplūkoti un analizēti stundu fragmentu piemēri, skolotāji, atbilstoši iegūtajām teorētiskajām zināšanām, veidos stundu plānus. Izveidotās stundas tiks novadītas, vērotas un analizētas.