search

Konference "Sadarbības efekts"

Autors: Alda Spirģe

26. Oktobris, 2017

Konference "Sadarbības efekts"

2017. gada 18. oktobrī ar konferenci “Sadarbības efekts” noslēdzās viens starptautiskā Erasmus+ projekta posms. Projekts “Eiropas metodoloģiskais ietvars skolotāju sadarbībā balstītu mācību sekmēšanai” apvieno pētniekus un pedagogus no Ungārijas, Somijas, Čehijas, Lielbritānijas, Īrijas un Latvijas.

Latvijas projekta komandas dalībnieki bija - Brocēnu vidusskola, Ērgļu vidusskola, Jelgavas Valsts ģimnāzija, Tirzas pamatskola, Inta Baranovska, Valsts izglītības satura centrs, Karine Oganisjana, asoc.prof. Dr. paed, Rīgas Tehniskā universitāte, Mūžizglītības un kultūras institūts «Vitae», projekta metodoloģijas un pētnieciskās daļas vadītāja, Linda Daniela, asoc.prof., Dr.paed., Latvijas Universitāte, projekta uzraudzības komanda, Rolands Ozols, Mūžizglītības un kultūras institūts «Vitae», projekta saturiskais vadītājs.

Katra no 4 projekta dalībskolām veica konkrētu apjomīgu pētījumu par savu izvēlētu pedagoģisku vai reālās dzīves problēmu un tās risināšanu starpdisciplinārā vidē.

Jelgavas Valsts ģimnāzijas komanda konferencē vadīja 2 darbnīcas par tēmu “Kompetenču pieeja starpdisciplināru nodarbību veidošanā “. Dalījāmies pieredzē, kuru guvām veidojot nodarbību “iepazīsti Jelgavas pili! “. 8.D (Šobrīd 9.D) klases skolēni dažādos mācību priekšmetos (vēsture, angļu valoda, informātika, vizuālā māksla, mājturība, mūzika, sports) iepazina Jelgavas pils vēsturi dažādos laikmetos, kā arī mēģināja saskatīt baroka laikmeta iezīmes pilī.

‘Projekta noslēgumā komandai (Santa Ločmele, Iveta Lokmane-šabovica, Jānis Dūrējs, Alda Spirģe, Lilija Stepanova) radās secinājumi, kurus izmantot praksē jaunu nodarbību veidošanā:

Starpdisciplinārās nodarbības ir izaicinājums skolotājiem un skolēniem,

Tā ir iespēja paskatīties uz mācību procesu no cita skatupunkta un iespēja realizēt citādu redzējumu;

Skolēnu daudzpusīgā intelekta izpēte, dod iespēju skolotājiem mērķtiecīgāk un produktīvāk organizēt mācību procesu;

Pareiza laika plānošana un darba organizācija ļauj kvalitatīvāk izmantot mācību laiku;

Apgūtās mācību vielas pārnese no viena priekšmeta uz citu ietaupa laiku

Projekta kopīgie būtiskākie secinājumi ir:

Pedagogu sadarbības kompetence ir būtisks priekšnosacījums jaunā satura kvalitatīvai īstenošanai, lai:

pedagogi profesionāli varētu īstenot trīs dažādu mācīšanās pieeju īstenošanu ikdienā (tradicionālās, multidisciplinārās un sarpdisciplinārās mācības);

pedagogiem pašiem būtu sava pieredze par skolēniem mācību procesā sasniedzamo rezultātu, tai skaitā caurviju prasmju īstenošanu skolas līmenī;

varētu īstenot sistēmisku un uz sasniedzamiem rezultātiem balstītu pāreju uz jauno saturu, kura uzdevums ir īstenot arī paradigmas maiņu izglītībā, kas definēta Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā «Latvija 2030».