search

Tilti, kas vieno, sienas, kas šķir

Autors: Gunita Draveniece

10. Maijs, 2018

Tilti, kas vieno, sienas, kas šķir

Otrdien, 8.maijā, mūsu skolas audzēknes Madara Inita Dukaļska (8.a), Rita Aveniņa (8.c), Loreta Beitāne (8.c), Daira Eidaka (10.b) un Līva Lastovecka (8.a) saņēma atzinības rakstus un diplomus par uzvaru domrakstu konkursā “Tilti, kas vieno, sienas, kas šķir”, kuru rīkoja nevalstiskā organizācija “Nāc līdzās!” un Latvijas Nacionālā bibliotēka.

Meitenes apmeklēja bibliotēkas izstādi “Grāmata”, kurā pamēģināja rakstīt ar veclaiku rakstāmmašīnu, apskatīja pirmās grāmatas latviešu valodā un priecīgas veica citas aktivitātes, ko piedāvāja ekspozīcijas veidotāji. Pēc tam stundu gara pastaiga pa lasītavām, Tautas grāmatu plaukta un Dainu skapja apskate.

Konkursa laureātu apbalvošana notika bibliotēkas korē, kura simboliski uzskatāma par Gaismas pils sirdi. Visapkārt logi – zili stikli, zaļi ledi kā Raiņa “Zelta zirgā”. Saulains laiks un skats uz Rīgu no augšas – 14.stāva. Neliels koncerts, bibliotēkas direktora Andra Vilka uzruna, žūrijas pārstāves rakstnieces Ingas Žoludes emocionālie iespaidi par domrakstu saturu. Pasākuma dalībnieki noklausījās muzikālus priekšnesumus, ko sniedza neredzīgas mūziķes.

Pamatskolas grupā 1.vietu ieguva mūsu skolas audzēkne Rita Aveniņa, kura tika aicināta nolasīt savu darbu. Klausītājiem un žūrijai patika viņas domas par bērniem invalīdiem, kas ienāk ģimenē no Dieva un par kuriem jārūpējas ne tikai vecākiem, bet arī līdzcilvēkiem. Rita bija rakstījusi par savu pieredzi saskarsmē ar bērniem, kas nav tādi kā veselie, bet viņiem ir kāda kaite – kustību problēmas, nav redzes vai dzirdes.

2. vieta vidusskolas grupā Dairai Eidakai,

3.vieta pamatskolas grupā Līvai Lastoveckai,

atzinības Loretai Beitānei un Madarai Initai Dukaļskai.

Kopumā konkursā tika apbalvoti 10 laureāti no Jelgavas, Valmieras un Daugavpils. Jāuzsver, ka no Jelgavas skolām tikai Valsts ģimnāzijas skolotājas Inga Strode un Elita Indriksone bija rosinājušas skolēnus apmeklēt koncertu, kurā uzstājās bērni ar īpašām vajadzībām, un pēc tam rakstīt domrakstu.