search

Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11.m klases skolēnu veiksmīgais darbs Crowddreaming projektā

Autors: Gunita Draveniece

24. Marts, 2021

Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11.m klases skolēnu veiksmīgais darbs Crowddreaming projektā

Mēs, Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11.m klase un skolotāja Gunita Draveniece, iesaistījāmies pirmajā Eiropas skolu kopienā, lai, izmantojot digitālās tehnoloģijas, popularizētu kultūras mantojumu! Skolotāji uzzināja, kā iesaistīt savus skolēnus digitālās kultūras kopradīšanā. Pagājušajā mācību gadā 11.m klases skolēni veidoja prāta spēles Metaverse rīkā un darbus iesniedza projekta vadības komandai. Ar nepacietību gaidām projekta noslēguma pasākumu 2021.gada 26.martā, kad izvērtēsim kopīgi paveikto ar Itālijas, Horvātijas un Grieķijas skolēniem un kad tiks nosaukti labākie projektā iesniegtie darbi. Aicinām doties uz Europa Square (Eiropas skvēru)!

Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) un All Digital īstenotā projekta #CrowdDreaming mērķis ir Eiropas līmenī popularizēt labo praksi kultūras mantojuma popularizēšanā ar digitālo tehnoloģiju palīdzību, veicinot iekļaujošo izglītību un Eiropas vērtību popularizēšanu jauniešu vidū.

Skolēni veidoja digitālus paplašinātās realitātes projektus rīkā Metaverse par kādu savā pilsētā vai ciematā sastopamu kultūrvēsturisku objektu, iekļaujot arī pateicību kādai Eiropas Savienības valstij par ieguldījumu šī objekta veidošanā.  Europa Square (Eiropas skvērs) ir digitāls piemineklis, kurā izvietoti 80 digitāli projekti, kurus izstrādāja vairāk nekā 1600 skolēni no  LV IT GR HR.

Aicinām ikvienu aplūkot Latvijas un projekta partneru izstrādātos darbus (nepieciešama reģistrācija)!

Uzziniet vairāk par projektu un pieredzes stāstiem, reģistrējoties  pasākumam vietnē: LIKTA Facebook lapā  vai LIKTA mājaslapā. #CrowdDreaming #LIKTA

 

Papildus informācija par projektu:

”Crowddreaming” ir Erasmus+ projekts, kas tika apstiprināts 2018. gada KA3 aktivitātes projektu konkursā par sociālo integrāciju un kopējām vērtībām: Ieguldījums izglītības un apmācības jomā.

“Crowddreaming” sākotnēji ir radies kā Itālijas skolu konkurss, kas tika organizēts ar asociācijas „Stati Generali dell’Innovazione“ atbalstu.

Projektā piedalījās 5 partneri no 5 Eiropas valstīm. Pilotprojektu īstenoja 4 valstīs (Latvijā, Horvātijā, Grieķijā un Itālijā), un tajā tika iesaistīti pamatskolas un vidusskolas skolotāji (20 katrā valstī) un skolēni (400 katrā valstī).

 Projekta ietvaros pedagogi un skolēni piedalījās sekojošās aktivitātēs:

  • 2019. gada maijā pedagogi tika iesaistīti apmācību virzienu digitālā kultūras mantojuma jomā kopīgā izstrādē;
  • no 2020. gada janvāra līdz martam pedagogi apguva interaktīvu tiešsaistes kursu;
  • no 2020. gada aprīļa līdz jūnijam pedagogi kopā ar skolēniem iesaistījās klātienes un tiešsaistes nodarbībās, lai kopīgi veidotu digitālos projektus par vietējā kultūras mantojuma izmantošanu un popularizēšanu.

 Šeit pieejams Projekta īss iepazīšanās video - https://vimeo.com/519390403